Vill ha begär

Såhär innan tävlingssäsogen så blir ju "vill ha begäret" alltid lite större än vanligt...
Jag brukar vara ganska duktig på att stoppa mig själv men i år är det faktiskt en del saker som skulle behöva bytas ut...
Det mest nödvändiga är;
Ridbyxor
Träns
Benskydd
Kavaj

Oftast när jag köper grejer så försöker jag köpa så stilrena saker som möjligt, dels för att dem aldrig riktigt går ur tiden - de blir tvärtom bara snyggare när det är lite slitet, och dels för att man ofta fort tröttnar på flashiga modegrejer oavsett hur snyggt man tyckte att det var när man köpte det..

Mina vita ridbyxor är verkligen slitna och behöver uppdateras snarast möjligt, som tur är fick jag ett presentkort på Hästbiten inne i stan. Det räcker nog till ett par ridbyxor och förhoppningsvis en tävlingsskjorta också.. =)

Något som också känns som en ganska nödvändig uppdatering är tränset, just nu har jag samma träns hela tiden men skulle vilja ha något lite finare till tävling. Träns gör en sån himla skillnad på hur hästens huvud ser ut, med olika breda nosgrimmor mm. Själv gillar jag smala remmar, hoppryttare som man är, och inte för mycket vita sömmar. Har blivit lite av en sucker för repnosgrimmor, tycker det är himla snyggt!

Xtreme Horse makeover i Lerum erbjuder makeover för hästar samt säljer hästprodukter och hästvårdsprodukter
http://www.xtremehorsemakeover.com/prod_trans.html#rundsytt
I vanliga fall är jag inget fan av rundsytt, men detta är ju toksnyggt! Går lös på 2400 kr... Men jag fyller ju år i april =) Själv har jag inte råd..


Helst skulle jag vilja ha ett par bruna läderskydd, dock svårt att få tag på utan mässingspännen. Och är spännena rätt färg så är det oftast inte bakskydden som faller i smaken. Vi får se vad jag hittar för variant som passar fröken petig!

Och så var det ju Kavajen, min kavaj som jag har vet jag inte riktigt hur gammal den är. En Cavallo som jag köpte begagnad, känns som att den är lika gammal som jorden itself... En ny behövs. Får se om det blir i år, eller om det får bli nästa. Plånboken är ju inte direkt gjord av pengar.

Sist men absolut inte minst, viktigare än ridbyxorna kanske, så måste transporten in på service innan tävlingssäsongen drar igång!

Mycket pengar blir det som ska spenderas, får se vad plånboken säger, och ändå är dethär bara saker som känns mest nödvändiga. Listan kan göras väldigt mycket längre =)

Kram

Kommentera här: