Vaccinering

Ja herregud säger jag bara igår fick min stackars transport verkligen stryk..!
Min lilla häst är ju som bekant inte direkt den som står och väntar, särskilt inte inne i transporten...Där kan det bli ett jäkla liv.

Igår var vi ju som sagt ner till Distriktaren på Drop in tid för vaccinering, det var några före mig men det gick hyffsat fort - tills typ dem 2 innan mig. Totalt blev det en väntan i ca 30-40 min.. =/ Varje gång han hörde att det gick någon i närheten av transporten så började den hoppa upp o ner.. Jag försökte smyga mig därifrån så gott det gick i väntan på min tur, blir oftast bara värre om han ser eller hör mig..
Själva vaccineringen gick på 2 minuter och hemfärden tog 5 minuter, jag hatar att vänta lika mycket som min häst och särskilt irriterande är det att vänta så länge när jag vet att mitt ärende bara tar några minuter. Men nu är det iaf gjort och jag lyckades komma ihåg vaccinationen även i år, lite stolt över sig är man ju, hihi!

Själv lyckades jag ta mig ner till gymmet och träna lite, ibland lyckas man! Idag har jag träningsvärk... =)

Idag blir det vilodag för Nenne, dels för vaccineringen och dels för att ridhuset är upptaget på Onsdags kvällar och jag misstänker att ridbanan fortfarande är stenhård. Dock hade lite longering eller jogging varit på sin plats eftersom han är tokpigg..

Kommentera här: