Skämmes borde jag göra...

....och det gör jag också, har egentligen ingen bortförklaring denna gång förutom att jag legat för mycket på latsidan!

Senast jag skrev så var det ju hoppträning i sikte. Nenne skötte sig kalas, vi började lite vingligt men sen avancerade vi bara uppåt, hihi. Känslan var jättebra och tränaren lät nöjd. Kan inte bli annat än bra tror jag!
Vi började med att trava bommar för att sedan börja hoppa lite linjer och sen blev det en ganska lång bana som vi fick hoppa 2 ggr. Blev inga höjder utan mer bara träna på flytet.
Här kommer ett litet filmklipp på banhoppningen. Det enda vi fick kritik för var att jag inte sa till honom när han stannade... men jag tyckte att jag red så illa mot det hindret, fick inte igenom förhållningen och hamnade i "dragläge". John tyckte därimot att om jag rider bra och stöttar Nenne hela vägen så kan väl han ställa upp när jag gör lite fel, särskilt när hindret är knappt 1 meter - sant..! =)


Torsdag blev det vila och Fredag skrittade vi lite på ridbanan och gjorde lösgörande övningar.
I Lördags kom vi efter en minst sagt halkig start till ridhuset...kom knappt upp för den lilla backen på gårdsplanen, men jag gled ner, backade lite till och tog sats och så gick det bra. På hemvägen var jag förbered och tog mycket fart upp..tur att Nenne är snäll att köra!
Nenne var hur som haver jättefin att rida. Passade på att göra rejäla tempoväxlingar framåt på långsidorna och ta tillbaka mot kortsidorna och "busa" lite. Blev även en del lösgörande skänkelvikningar. Han lyssnade fint!

Igår blev det en härlig uteritt i snön med Sara och Cornelia. Vi lyckades precis matcha in den lilla stunden innan snöstormen när det var sol! Jättekul att galoppera i snön tyckte både vi och hästarna!!

Idag har jag inte riktigt bestämt hur planen ser ut, den som lever får se!

Kram

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Nej men titta så fint det blev!! :)

Kram

Kommentera här: