Hoppträning

Halloj!

Igår var det som bekant hoppträning.
Träningen i sig, dvs tränare och övningar var bra, jag är dock inte helt nöjd med Nennes och min insatts. Inte missnöjd men ändå inte nöjd.. =)
Nenne var, inte helt oväntat, pigg och tillochmed lite het, numera när han inte blir så stark längre så blir han lite mer åt det heta hållet (syns inte så mycket men känslan blir så..). Jag får inte någon riktig bjudning, antingen galopperar han lite bakom handen eller så ligger han på lite för mycket. Jag börjar då såklart med min gamla ovana att bromsa för mycket..det sitter lixom i ryggmärgen från förr att när han drar på så kommer jag inte få stopp och så börjar jag bromsa direkt i landningen istället för att rida fram, hitta galoppen och reda ut de på vägen. Dock måste jag säga att jag var mycket snabbare än tidigare på att lätta och rida på fram igen, nöjd Angelica!

Det var mycket lydnadsövningar, trava bommar och travhoppa en studsserie för att sen rida på en oxer ur en klurig sväng. Nennes absoluta hatövningar är rena lydnadsövningar...det känns som att han blir som ett litet barn och ska göra precis tvärtemot det man ber om! Men jag tycker att han kämpade på fint, i grund och botten så älskar han ju att arbeta - men helst vill han vara med och bestämma lite.. =)

Snälla Åsa var med och filmade, så jag jag lägga upp två ganska tydliga exempel på hur det ser ut när jag låter honom vara och när vi kämpar emot varandra för mycket.. Men det får bli senare, hinner inte nu.



Nu blir det ridning hemma i två dagar (bilen ska fixas till helgen) och på Onsdag blir det träning igen, längtar redan!

Have a nica day!

Kommentera här: