Sakta men säkert

Hej hopp!!

Så var det fredag igen, härligt!

Sakta men säkert, i takt med att solljuset är längre om dagarna, börjar motivationen komma tillbaka.. och idag känner jag mig riktigt rid och träningssugen, wiee!

 Nenne har fått vila i två dagar, i onsdags för att ridhuset var upptaget och banan inte går att rida på och igår för att jag agerade chaufför och hästskötare åt Sara som skulle träna. Det kan bli lite lätt tajt med tid om man jobbar till 19 och ska träna 19,45. Så jag och Boris entrade lastbilen och begav oss till Brollsta för att möta upp Sara.
Det är så himla roligt och inspirerande att kolla när folk tränar, även fast det är dressyr (hihi), inte minst när tränaren själv är väldigt engagerad i sina elever! Sara och Boris var väldigt duktiga även fast Boris fick rejält med mjölksyra och tyckte att livet var "pain in the as" emellanåt. Himla nyttig träning för honom och han blev riktigt fin! Han sov nog väldigt gott inatt... =)

Idag är tanken att jag o Nenne ska åka till ridhuset, blir ett lösgörande pass utan större krav efter hans mini vila. En lösgjord häst är en trevlig häst =)
I helgen tänkte jag nog plocka fram några bommar också, inga hinder utan bara trav - och galoppbommar, träna lydnad och hitta rytmen. Nästa vecka blir det hoppning * 2 istället, kul!!

Nu ska jag jobba på så att jag kan åka till stallet sen!

Trevlig helg!!

Kommentera här: