Så kan det gå

Halloj!

Måste berätta om en liten "rolig" grej som hände igår..

Nenne har ju som sagt varit lite stelare i veckan och så även igår när jag var ner och trimmade i ridhuset.
Alla dagar har han lossnat ganska fint efter ett tag men igår var han verkligen trög, jag fick lixom inte igång bakkärran på honom. Det kändes som att han skulle behöva gå på toa, så redan när jag travade fram honom stannade jag några ggr så att han skulle få chansen att göra sina behov, men ingenting..

 Så jag försökte med alla taktiker och övningar jag kunde komma på för att aktivera honom, allt fungerade sådär - han lyssnade och var avspänd men allmänt tråkig och lite oliksidig, det gick varken att korta eller länga utan han bara "var". Efter ca 45 minuter när i stort sett gett upp (vilket jag aldrig gör, men jag var näst intill desperat när jag provat allt jag kunde komma på..) så stannade han och gjorde tvåan...
Efter det var han lika fin att rida som vanligt, nästan ännu finare!! Hihi, det kan gå lite trögt ibland när man går och håller sig... =)
Gissningsvis från dom jag berättat min berättelse för, och som jag funderade på själv, så hade han kanske lite förstoppningssymtom? Vem vet, nu är han som vanligt och jag är glad att han är lika fin som vanligt igen =)

Nu ska jag jobba klart innan jag ska gå hem och packa inför helgen.

Ha en trevlig helg allesammans!


Kram

Kommentera här: