Så himla typiskt!

Jag hade precis plitat ner ett långt inlägg som bara försvann, man blir så irriterad!

Nenne och jag lever, mår bra och frodas iallafall!

I söndags skippade vi hoppningen och red ut i det underbara vädret.
I måndags trimmade vi och hittade lydnaden igen efter söndagens rejs och igår fick han springa lite på lina.

Han känns fortfarande fin och ridbarheten kan man inte klaga på, dock är han fortfarande lite oliksidig.
Men jag har kommit på en ny anledning som mycket väl kan vara "boven i dramat", han jobbar ju faktiskt på så himla mycket bättre med bakbenen och rygg nuförtiden att han säkert får träningsvärk mycket lättare och säkert är mer eller mindre trött i musklerna hela tiden... Så jag tänkte prova att lägga in lite mer "vila" ett tag med lättare longering och jogging. Om han inte blir bättre så får kiropraktorn kolla honom nästa gång han kommer upp =)
Har inte riktigt tänkt på det tidigare, jag tycker att han får ganska mycket lugna dagar, men blev så himla påtagligt igår när jag longerade honom och faktiskt såg hur bra han arbetade. Jäklar i min lilla låda vad fin både traven och galoppen blivit!
Dessutom så busar och bråkar (eller vad dom nu gör) Hallon och Nenne en hel del i hagen, det gör ju sitt till också och tar energi från ridningen, han har faktiskt känt lite tröttare den senaste veckan. Vila är underskattat så det kanske behövs lite mer lättare och lösgörande pass under en period =)

Nu hinner jag inte skriva mer, lunchen är som slut och jag måste hinna jobba lite innan det är dags att åka på hoppträning!
Uppdaterar imorgon om hur det gick =)

Ha det bra!


Kram

Kommentera här: