Mål 2012 + Bilder

Hej!

Eftersom jag lovade för en tid sen att skriva ett inlägg om mina mål 2012 så kommer det nu, bättre sent än aldrig... =)

Jag har velat en hel del med Nennes mål, men känner mig nu efter några träningar ganska klar med våra mål för 2012.
Först och främst är målet att hålla honom frisk och pigg hela säsongen (svårare än vad det låter har jag märkt, åtminstone den friska delen...), han är ju faktiskt 17 år i år men känns bättre än aldrig förr!
Så därför har jag ändå bestämt att ha rätt höga krav på honom i år, det känns som att det är lite nu eller aldrig =)

Till att börja med så kommer vi att värma upp med en 1,10 och 1,20 i Hamre innan vi sätter igång med Div 1 = några 1,20 hoppningar. Efter Div. 1 är avklarat kommer jag att starta honom i några 1,30 hoppningar, förhoppningsvis lagom till sommaren.
Målet är att blir bekväm med höjden och rida flera felfria och bra rundor samt kvala oss till 1,40. Om vi kommer att starta den där 1,40 låter jag vara osagt...Men det är såklart en dröm och ett mål!
Om han fortfarande känns bra i slutet av säsongen kommer vi iallafall starta någon 1,35.

Som det ser ut nu så ska jag även tävla Joelle, jag och Cilla har inte pratat ihop oss ännu om hennes plan men vad som känns rimligt med Joelle är att först och främst att hon blir stadig i 1,20 och kunna kvala till 1,30.
 
Mitt mål är att vara lite tuffare, jag vet att vi kan och nu har jag börjat få ordning på ridningen igen..! Inte hålla på att vela och säga att "vi ska bara starta en 1,20 till.." 1,20 har vi ridit i flera år och nu är det dags att börja avancera framåt! 
Inga dumma ursäkter med andra ord.
Man vet inte vad man kan förrän man har försökt...

Jag har inte lagt upp någon exakt plan för tävlingssäsongen, men jag har ändå lite småplaner och funderingar, bla så tror jag att jag ska anmäla mig till några cuper och ska även försöka mig på att tajma in att åka på meetings när någon av mina tränare är med. Alltid skönare att ha någon kunnigare med när man tänkt att debutera i nya klasser, meetings är också bra så att man får komma igång i en eller två klasser innan man går in och hoppar en ny höjd!

Men som alla vet så kan vad som helst hända när man har med hästar att göra, planerna kan ändras snabbt, jag hoppas iallafall på ett skadefritt 2012, skador och sjukdomar hade vi nog av förra året..

Avslutar med lite bilder från i Onsdags;







Kram

Kommentera här: