konstig söndag

Halloj!
Paddan som assisterar igen... :)
Söndagen blev en annorlunda dag, från att jag skulle åka till ridhuset till att vi skulle rida ut, för att sen komma på att det nog är så halt att det inte går och hästarna får nog vila...sen blev det ridhuset för hela slanten ändå. Att vara i stallet i ca 6 timmar och bara lockat gjort maten och ridit måste ha varit något slags rekord, fast åt fel håll..hihi!
Nenne kändes iallafall mycket finare efter dagen innan, han var mycket mer loss och fin. Jag hade lagt fram en liten bom som vi galopperade över. I vänster varv fick jag inte till galoppen och han kändes riktigt konstig ett tag, vi kom fel på bommen hela tiden...men efter lite trimmande så löste det sig fint och galoppen blev rund fin och reglerbar! Återigen så påminns man om hur nyttigt det är även med bara en bom på marken, man måste ha en bra galopp för att det ska bli bra!
Idag var det meningen att han skulle få jogga lite, men efter att hovslagaren missat mig för andra gången i rad så tappade jag lite motivationen. Det fick ett rejält borst o myspass istället! Tror även att jag hittade anledningen till att han kändes konstig i vänstervarvet igår, tror att han har lyckats bita sig i kinden...kanske dags att kolla tänderna på den gamla herren :) Han brukar aldrig ha något som är fel på tänderna när jag kollat upp honom, men på ålderns kant kanske han behöver lite hjälp på traven med vassa kanter o så, vem vet...?
Imorgon blir det iallafall att trimma i ridhuset inför onsdagens hoppträning!
Kram!

Kommentera här: