Hoppträning

Hej hopp!

Ja igår var det ju den efterlängtade hoppträningen igen, det är ju så roligt att träna!!
Jag var himla glad att jag fått låna Subarun en dag som denna, det var ganska halt ute och fyrhjulsdriften fick kämpa lite, tappade greppet både en och två ggr. Bara att köra sakta så brukar det sluta lyckligt!

Jag har känt mig lite småkrasslig de senaste dagarna och igår fick jag verkligen kämpa för att tagga till inför träningen, kroppen hade lite spaghetti känsla. Till en början var jag lite smått förvirrad (värre än vanligt..) och hade svårt att fokusera på vad vi höll på med. Men efter ett så lyckades jag fokusera på uppgifterna, Nenne var superfin och hjälpte sin förvirrade matte så gott det gick!

Träningen hade ungefär samma tema som förra gången. Vi började med trav och galoppbommar för att känna av dagsformen litegrann och fortsatte sedan med att börja hoppa delar av en bana som sen sattes ihop till en väldigt lång bana. Perfekt träning för mig och Nenne!
Det är ju inte på de enstaka hindrena vi oftast får problem utan lite senare på banan. Igår var det iallafall inga problem alls, det är så himla roligt när man känner att han söker sig till alla hinder man rider förbi, han älskar verkligen att hoppa!
Trots att han tog i för kung och fosterland så var han lydig och fin, jag får jobba mycket på att få en jämn galopp så att han inte blir "av och på", fungerade riktigt bra det också =)

Dagens kommentar var "Angelica, du underskattar dig själv" , kan ligga något i det...

Bilder från träningen kommer, håll tillgodo!

Kram

Kommentera här: