Det var det där med att fokusera

Halloj!

Igår var det som sagt hoppträning och jag kan säga att det var en pärs att ta sig både dit och hem. Att komma ut från stallplan var inte det lättaste och det slutade med att jag fick lasta ut och rejsa upp för backen utan häst för att den lasta på sig, reserande av vägen var inte mycket bättre, halt var ordet. Fyrhjulsdrivet skulle vara något...

När jag väl kom till träningen var jag stressad till max, och trött rent mentalt av körningen, och det var bara att kasta på grejerna för att hinna.

Det hela resulterade i en ofokuserad Angelica... Framridningen gick ganska bra och även framhoppningen, men sen när vi väl skulle börja hoppa bana så blev det lite av en blackout.
Att komma ihåg banan var inte att tänka på, benen var som spaghetti och första rundan blev väldigt av och på med många konstiga distanser...
Jag blir så himla less på mig själv när det blir såhär, min allra största svaghet är att kunna hitta fokus och koncentrera mig!
Jag fick pausa lite och dricka vatten (tydligen väldigt viktigt sas det, så fort man börjar känna sig torr i munnen har man redan förlorat koncentrationsförmågan med...ja vad sa dem 4% , som sagt jag var inte helt med ett tag..) och få lite pepptalk hur jag skulle tänka för att kunna hitta tillbaka till ridningen, för att sen rida om banan igen. Och vips så fick det som smort!
Okej en liten felridning blev det men helt plötslig hittade jag galoppen och distanserna till hindrena igen.
Som sagt, jag blir så himla less på mig sjäv när det blir såhär och det är tur att jag har en grym häst som hjälper mig när jag rider som en kratta. Vet inte hur många som kom fram och sa till mig vilken fin häst jag har igår, då blir man alltid glad igen!

Så resultatet av gårdagens hoppträning är att det kändes ganska bra trots att det kändes helt åt....
Jag är nöjd med att jag försökte fortsätta rida och hitta känslan trots att första rundan verkligen kändes katstrof.
Även fast det är svårt så får man tänka att det är när det går åt skogen som man får vara glad att man har tränaren där som hjälper en komma ur den onda cirkeln. Alltid kul när det går bra men det är när det går dåligt som man verkligen lär sig något, hur man ska ta sig ur situationen mm...

Vi hade fotograf gårdagen till ära så bilder kommer =)

Nu ska jag åka och handla hästmat och lunch till mig!



Kram

 

Kommentera här: