Galet

Förra gången var det köldknäppen, nu är det inte såå kallt men jättemycket snö! Jag har nog aldrig i mitt liv varit med om att det kommit ner så mycket snö på så kort tid... Trots att jag bor i lägenhet så skottade jag mig fram hela kvällen efter jobbet igår, utan att överdriva hade jag snö upp till knäna utanför våran altan där det i vanliga fall är en gångväg som plogas.. Världens snällaste Maria erbjöd sig att mocka till Nenne och med facit i hand så hade jag aldrig tagit mig upp dit. Tur att man har dem!

Som ni kanske förstår så har vädrets makter gjort att ridningen inte blivit så mycket bättre denna vecka. Ridbanan är sådär, går att longera lite lätt på eller gick iallafall.. och man har ju inte direkt varit sugen att koppla på transporten heller. Så för tillfället blir det lite som det blir - bara att acceptera :-)

Idag håller jag mig hemma, har känt mig lite småkrasslig de senaste dagarna o skottningen spädde väl på de hela så idag kurerar jag mig lite. På't imorrn igen - hinns inte med att vila allt för länge.. :-)


Skottade även Johans föräldrars garageuppfart och vägen in till dörrn - världens bästa svärdotter är jag det!! Ok Johan hjälpte väl till på sin kant han också.. :-)



Kommentera här: