Redan Torsdag

Jag som tyckte att semester veckorna gick fort, men denna jobbvecka går ju nästan ännu fortare..men jag ska inte klaga, snart helg igen!
 
Dagarna tu har det blivit uteridning på schemat, i tisdags blev det "fram och tillbaka" rundan. Nenne tyckte att det var kul att komma ut även fast alla flygfän var äckliga (alla flygfän som inte alls var många enligt mig..).
Jag var också nöjd med att komma bort från ridbanan, inte allra minst för att få byta underlag litegrann =)
Igår blev det en skritt tur i sakta mak tillsammans med Sara och Robban runt lilla skogsrundan, himla trevligt!
 
Idag tänkte jag att det skulle bli lite mer allvar på schemat igen med hoppning. Tror att det bara blir en studsserie idag och sen om några dagar kör vi på lite mer lydnadsövningar. Mjuka upp kroppen lite och piloten behöver inte bli allt för irriterad på honom när han inte lyssnar, första hopp passet på länge brukar tendera i en del spring..
 
Har gjort iordning ett annat träns med babypelhamet och en annan nosgrimma, trot det blir pullargrimman. Det vanliga som brukar fungera känns som att det inte verkar lika bra längre (mitt tredelade med  3 kopparringar på mitten och vanlig nosgrimma utan snokrem) så jag tänkte byta lite ett tag så att det inte slutar fungera, det har ju fungerat så himla bra! Förut var jag tvungen att byta nästan varannan dag för att betten fortfarande skulle ha "nykänsla" och fungera men det är så himla skönt när jag har ett som verkligen fungerar och bara byta lite när jag känner för det =)
 
bild på sniskan, ordning och reda löning på...hmm undrar vem som ska ge mig den lönen?
 
Förövrigt så beställde jag ju det vita schabraket jag visade häromdagen, men det var ju såklart slut - typiskt! Ska leta lite och se om det finns på ngt annat ställe annars får jag leta vidare..
 
Kram =)
 
 

Kommentera här: