OS

Herregud i min lilla låda vad spännande det kan vara att kolla på hoppning! Utslagsgivande bana idag och jag satt som på nålar när svenskarna red, det började lite svajigt men rättade ju upp sig efterhand! Vilken kanoninsats Lisen gjorde förresten, vilken kvinna!
 
Såhär såg det förresten ut när jag satt och kollade igår på paddan i köket, Johan tycker att bilden pratar sitt tydliga språk... Jag förstår inte vad han menar..
Vilken hållning, hoppas man inte sitter sådär hela dagarna på jobbet.. =p
 
Annars så blev det en ganska lagom dag, var upp till stallet på morgonen (råkade visst försova mig till utsläppet, så när jag kom upp var det bara 3 hästar kvar att ta ut..inge bra start på dagen..) och skrittade ut en sväng på Nenne. Skönt att bara lunka runt lite i skogen sådär på morgonkvisten!
 
På eftermiddagen red jag Flurre på ridbanan. Den hästen blir man inte riktigt klok på alltså, jag har inte varit på om något liknande. Sån motor, arbetsvilja, prestationsångest och sånt humör på samma gång... men fin är hon när man får fatt på henne lilla damen, en riktig guldklimp! Fokuserade mycket på att hitta det rätta "dragläget" och inte hetsa upp sig för minsta lilla, mot slutet kände jag mig ändå rätt nöjd =)
 
Idag tror jag minsann att jag ska hoppa lite på banan, kanske bygga upp en linje med räcke - oxer - räcke...hmm så får det nog bli!
 
Bara för att han är så söt lilla Brownie-boy!
 

Kommentarer:

1 Charlotte:

skriven

Tjohejtjohej! Såg att du var anmäld till Hallsta, tänkte bara kolla så att du sett att de ställer in vid färre än 100 starter? Ser ju tyvärr inte så ljust ut, tog precis bort min egna anmälan :/ Men finns ju lite annat att åka på iaf! :)

Kommentera här: