Aha - upplevelser!

Idag blev det ett jogging pass på ridbanan med Nenneman, eller ja tanken var den iallafall.. Men det var så himla roligt att rida så att passet blev lite hårdare och lite intensivare än tänkt, inte jättejobbigt men ändå lite mer. Tänk att det kan vara så himla roligt att rida ibland!
 
Såhär fina lindor hade vi idag, som dessutom matchade med kantbandet på schabraket... =p
"nya" kombinationen med bett och nosgrimma verkade vara ett vinnande koncept både idag och igår, imorgon kör vi på ngt annat =)
 
Man tjatar ju så himla mycket på hästarna att dem måste lära sig det och dom gör så och nu har han äntligen lärt sig osv.. men idag kom jag på att poletten har verkligen trillat ner ett hack till för mig också!!
Ända sen den senaste gången jag var och tränade så har jag verkligen jobbat med mig själv, inte bara positionen i sadeln utan även effektiviteten - att varje gång jag sitter upp så ska jag ha ut något av passet, jag ska rida bra, effektivt, göra det bästa av situationen och framförallt försöka rida lite bättre varje gång. Lättare sagt än gjort men det är bara att traggla på...
Men jag känner verkligen att lägsta nivån har höjts ett snäpp och även fast Nenne alla gånger inte känns 100 % så gör jag (oftast) ett bra jobb och att jag får honom ta i lite extra bara för det.
Hoppas att känslan tänker hålla i sig ett bra tag till! Känns som att jag har lite mera kontroll och inte behöver flyta med lika mycket i "bad flow och good flow" utan kan påverka det själv (det sistnämnda lär jag väl få äta upp inom kort, hihi!).
Mycket känsla nu men det känns bra..! =)
 
Här kommer förresten en bild från studs spektaklet som jag släpade fram igår! Mest för att visa hur duktig jag var, orkade förövrigt inte ta stöd till sista hindret så det fick bli sockerbitar..
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

DeT är bra att han får klä sig i hemmafärgerna ibland:) man ska alltid komma ihåg sitt ursprung;)

Kommentera här: