Final i Västerås

Hej hopp!
Igår var det alltså finalomgång i allsvenskan Div. 1 i Västerås , första omgången gick i 120 och idag går det i 130.
Det vart en ganska sen start och Nenne hade stått och ladat på transporten några timmar (dock inte lika länge som stackars Obama och Zoho som fick vänta ännu längre), så det var en pigg och laddat häst som kom in på framhoppningen. Att Västerås har en ganska stor framhoppning gör ju inte saken bättre...för att sammanfatta det hela så kändes han fin, och var fin på marken och innan hindrena men typ sken efter.. :)
Väl inne på banan var han lite stark men ändå kontrollerbar och klarade alla distanser galant trots att dem var korta och hoppa vattnet utan att ens tveka, trots att vi inte hoppat vatten sen förra året vi var där. Det blev en felfri runda och jag är väldigt nöjd över min duktiga häst!! Skönt att få en start utomhus också innan Högbo drar igång! Det är också så himla skönt att han inte är lika spänd på tävling längre (peppar peppar) så jag tar mig fram på distanserna mycket bättre + att jag kan bromsa utan att vara rädd för att han ska få för sig att stanna för att han tänker på annat än hindret han ska hoppa, när han blir spänd känns det som att man får attackera hindrena och hoppas på det bästa.. :)
Eftersom vi alla ska hoppa i Högbo och laget inte har någon chans för en bra placering bestämde vi oss för att spara på våra fina hästar och kick some as i Högbo istället!! Idag blev det istället en skritt tur barbacka i skogen och jag hoppas att jag kommer hinna trimma efter jobbet och innan middagsbjudningen som vi har imorgon... :)
Bilder är jag ju som vanligt dålig att ta...men snälla Charlotte har filmat min ritt så om vi smörar kanske hon kan lägga upp den så man kan få se..!
Ber om ursäkt för alla konstiga meningar och felstavade ord emellanåt men jag och "paddan" är inte riktigt överens när det kommer till att skriva inlägg...orkar helt enkelt inte bråka med den och rätta.. ;)
Kram

Kommentera här: