Trött man blir...

Man hann knappt ens ringa till A och fråga om det är okej att åka dit och träna innan man märker att hästen äter ovanligt sakta och ser lite loj ut... Bäst att ta tempen tänker jag och 39,1 har stackars lilla Nenne i feber! Jag trodde först att det var fel på termometern och var tvungen att tempa om igen , och sen en gång till när han vilat en stund till och sen med en annan temp (haha jag vägrar att ge mig!) men fortfarande samma nedriga 39,1...
Han är lite hängig, väldigt lite, men inge snorig eller så.. visserligen hostade han till en gång häromdan när jag red och en gång igår men jag trodde att det var den "gamla" höhostan som spökade... Så himla typiskt!
Jag ska väl egentligen inte klaga då han faktiskt inte haft feber en enda gång på de 6 åren jag haft honom men den senaste månaden (1,5?) har känts som att han bara tagit det lungt pga diverse saker. Jag såg verkligen fram emot att komma igång ordentligt igen!
Ringde veterinären och hon tyckte (såklart) att vi skulle avvakta till imorgon och tempa de andra hästarna. Ingen annan har feber så det är ju bra iaf.
Hoppas bara att det inte blir värre, Sara skulle tempa honom när hon kvällsfodrade så nu väntar jag på att hon ska höra av sig.

Igår red vi ut en sväng runt lilla rundan, den vanliga rutten alltså! Dock så hade vi lite hästbyte och jag fick äran att rida Boris (som faktiskt vann sitt senaste kval för 4-åriga dressyrhästar, fin häst!) , Cornelia fick rida Nenne och Sara red lilla Robban. Hästarna var pigga och glada och tyckte att det var kul att komma ut och busa i grupp!


Så ingen tävling lär det väl bli på Söndag heller, tråkigt!! 

Kram   

Kommentarer:

1 Veronica:

skriven

Åh stackars lilla Neenee!!! Hoppas han blir bra snart!

Kommentera här: