Uttråkad

Halloj i det fina vädret!!

När det är såhär fint väder som det har varit i helgen saknar man vekligen att rida!! Mörka kalla och blåsiga kvällar kan jag klara mig utan då och då men just nu suger det verkligen i ridtarmen, särskilt när man vet att detta kan vara den sista fina höstdagen innan vintern kommer...man vet ju aldrig vad Svedala har för planer..!

Det roligaste jag och Nenne roar oss med om dagarna är att vara ute och strosa lite på ridbanan och låta honom rulla sig lite och beta gräs. Sen borstas och putsas det en hel del också..han skulle verkligen behöva klippas igen den lilla hårbollen, men jag antar att det får vänta tills han kommer igång igen.
Imorgon kommer det iallafall att hända grejer, jag hoppas verkligen att det är en "quick fix" både för Nennes och min del men jag antar att det aldrig är så lätt.. Det ska iaf bli väldigt skönt att göra en ordentlig koll på honom och förhoppningsvis hitta felet. Plånboken känner dock inte desamma...=/ Men vad gör man inte för sin älskade häst?!?
Samtidigt som man känner att man skulle ha så himla mycket pengar och tid över varje månad om man inte hade häst så undrar jag vad man skulle göra istället?? Jag är ju inte direkt typen som gillar att vara hemma och fixa och dona, så jag antar att jag skulle hitta andra nöjen att spendera pengar på - shopping och resor tex, sånt man inte har råd med nu.. =p Kan bara tänkta mig hur rastlös jag skulle vara efter ett tag med tanke på hur rastlös jag är nu..!


Ina hänger med till Ultuna, och där har vi ju varit förut...
(detta är nog förövrigt den minst smickrande bilden jag har på dem båda..)
 
Igår var jag och Ina iaf en sväng till Uppsala - vi hade ingen lust att vara hemma så vid 5 tiden så åkte vi iväg med noll förhoppningar att något skulle vara öppet förutom typ Coop... Men döm av våran förvåning när vi faktiskt skulle till Coop i Gränby centrum och handla godis och hela Centrumet var öppet till 20! Lyckan var gjord, men eftersom vi klev in kvart över 7 och vi helt plötsligt fick jättebråttom så sprang vi runt som yra höns och hann inte köpa något...hehe! Men nu vet vi att det finns - och att det är öppet!!

Nej nu skriker tvättmaskinen att den är klar och jag måste jag hänga tvätt, måste tvätta upp lite grejer till nästa helg. Då ska jag åka till Rhodos!! Pappsen har bjudit mig på resa och det tackar man ju inte nej till... Men det lär bli mycket på jobbet i veckan så det gäller att ha lite framförhållning och börja i tid!

Om jag har tid så skriver jag några rader imorgon om hur det gick annars får ni hålla tillgodo till tisdag!

Ha det bra!!

 

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Jag håller tummarna för att det går snabbt och billigt att "laga" fina lilla hästen! Kram

Kommentera här: