Slutet av veckan

Jaha nu var tydligen veckan slut igen, och inte heller har det hänt så mycket roligt att berätta om..

I helgen har jag varit barnvakt till min brorsdotter Thea och idag var vi såklart och hälsade på Nenne - ett obligatoriskt besök när hon är här! Lilla Thea är bara 3 år och väldigt en väldigt energisk och orädd liten människa, det är himla tur att Nenne är snäll och står still när hon far runt honom som ett litet popcorn. Faster har fullt upp!

Idag hade Nenne feber igen, jag fattar ingenting och hoppas på att proverna visar något så vi vet varför han har så konstiga febertoppar. Han är alltså inte snorig alls och har endast hostat mellan tisdag kväll och Onsdag lunch (förutom de små "fjanhostarna" han gjort när jag ridit innan han fick feber) - veterinären var ju där i onsdags em och tog nya prover och ville höra på hostan och försökte "trigga den lite" men då hostade han ingenting och har inte hostat sen dess?!?

Som ett litet förtydligande till oroliga själar så vill jag säga att veterinären har alltså gett dem andra i stallet tillåtelse att åka iväg och träna och tävla.
Det har gått så lång tid nu att någon annan häst borde ha blivit sjuk om det smittar + att han går i egen hage och vi försöker att inte ta i andra saker utan att sprita händerna när vi hållt på med honom. De hästarna som tävlar mest står dessutom i andra stallet och de får inte någon kontakt "stallen emellan" i hagen heller.

Nu ska jag ta en dusch och slappa i soffan de sista timmarna av kvällen!
Ha det bra allesammans!


Gammal bild på Thea o Nenne 

Kommentera här: