Räddaren i nöden

Ni vet ju hur jag har tjatat på hur ridsugen jag är...idag har jag fått rida!! Det var fina Joelle som fick ta en tur till Kundby gård. 
Eftersom både Cilla och Nenne har ridförbud så passade det ju bra att jag och Joelle fick rastas lite. Hon är alltid lika roligt att rida den hästen och hon har verkligen utvecklats jättemycket sen jag red henne senast, det var ju ett tag sen nu. Jag hade förväntat mig en tokladdad häst som for runt på ridbanan som en skållad råtta men hon var så lugn och fin, jag var tillochmed tvungen att smacka lite emellanåt..Amazing!!
På Onsdag är det dax igen =)

Nenne är TOKPIGG och jag tycker riktigt synd om honom som måste stå i lilla "fängelset", han är så himla uttråkad.
Idag tog jag ut honom på en liten promenad på ridbanan och det första han gjorde var att rulla sig som en galning så jag tappade honom och sen försöka busa iväg. Dock kom en liten hostattack ivägen för det och matte fick tag på den pigga ponnyn illa kvickt igen..!
Jag har en ny liten teori om hans konstiga sjukdom, ska ringa veterinären imorgon och kolla om det låter vettigt, isåfall blir det en sväng till kliniken tyvärr... men nått måste göras känns det som, det har gått nästan 3 veckor nu sen första febern!!


Joelle 1,10 i sommras =)

Kram

Kommentera här: