Lägeskoll

Godmorgon!

Nu har det hänt lite grejer - fast ändå inte..
Distriktaren tyckte inte att hon kunde göra så mycket mer, vilket jag förstår. Så nu har hon skrivit en remiss till kliniken, så på Måndag morgon drar jag o Nenne till Ultuna. Om någon känner att ni har lite tid över så är lite sällskap aldrig fel.. =)
Nenne kommer bli fantastiskt glad när han ska få ut och åka transport!

Igår var det Joelle ridning igen! Denna gång var det jag som begav mig till Rådmansö.
Det blev lite hoppning på schemat, varken jag eller Joelle har ju hoppat på ett tag nu så Joelle kändes pigg(are) och en annan kände sig lite ringrostigt till en början.
Utmaningen med Joelle när hon blir pigg är att man måste försöka få henne att galoppera normalt med ett sug på bettet istället för att klämma in ett hoppsasteg mellan varje galoppsprång och springa järnet... Det hela resulterar i att man gärna hamnar i lite undertempo, särskilt på de småhinder som vi hoppade igår. Men hellre lite undertempo till en början och en bättre galopp, senare får man försöka öka farten succesivt utan att hon blir allt för vild.
Vi hoppade som sagt bara småhinder och det är ju faktiskt också en utmaning för "lilla" Joelle, hon tänker inte då utan mest bara springer.. Men jag tycker att det blev bra till slut och hon skötte sig jättebra!

Nu måste jag jobba..

Ha en bra dag allesammans!

Kram

Kommentera här: