Konstiga sjukdom

Halloj!

Nu känner jag mig lite manad att skriva här igen - även fast det kanske inte hänt så vidare mycket..
.
Tempen har samarbetat tills igår kväll då han hade 39,2 igen , suck!! När jag var upp i morse så låg han på 36,6 vilket är hans normaltemp (mellan 36,5-37) och så lågt har han inte legat på de senaste 2 veckorna då tempen visat ungefär 37,3 mellan febertopparna. Skumma konstiga sjukdom!!

Det positiva i det hela är iaf att det fortfarande inte är någon annan häst som visat några symtom, nu har dessutom småtjejerna kommit tillbaka och en av dem står brevid Nenne och de små brukar ju vara extra mottagliga sägs det. Men alla är som sagt friska och krya! 
Han går dock fortfarande i egen hage för att vara säker på att han inte smittar de andra stallet, för säkerhets skull. Nenne tycker att det är totalt onödigt att stå i det lilla fängelset dagarna i ända och jag måste säga att jag lider lite med honom... men det är tyvärr inte så mycket att göra åt, stackarn!

Vid det här laget är jag så sjukt sugen på att komma igång och träna igen (eller bara få rida lite..)!!!
 Tävlingssäsongen kan jag väl inte göra så mycket åt, om jag har tur kanske vi kommer ut på någon lättare tävling innan året är slut, men det tänker jag bara göra om han känns väldigt fin. Annars satsar vi på att träna gärnet till nästa år och börja tidigt istället!

Snart är det dags att åka upp till stallet igen och ta in hästarna, sen blir det en liten promenad med svärföräldrarnas schäffer innan gästerna kommer. Har en känsla att det kan bli en trevlig kväll!!


Han har spenderat ganska mycket tid i "fängelset" detta år stackarn..!

Ha det bra allesammans!
Kram

Kommentera här: