Hoppträning!

Se där, jag hinner visst plita ner några rader ikväll trots allt. Vi vart inte så sena på träningen, skönt!

Idag var det första träningen utomhus, riktigt skönt att kunna vara utomhus trots att underlaget på denans utebana är lite hårt...
Det var absolut inga konstigheter idag. Arnold hade byggt upp en bana som gick ut på att man skulle räkna galoppsprången hela banan igenom och på det viset få en jämn rytm. Lätt som en plätt kan det låta som, men det är svårare än vad man tror. Särskilt när det börjar bli så många galoppsprång som 12 mellan hinderna. Dock en riktigt nyttig övning - särskilt för mig som har lite smått fobi för långa anridningar när man kan ändra sig tusen gånger vilken avsprångspunkt man ska ta...!
Nenne var som vanligt väldigt fin och jag måste faktiskt ge lite cred till mig själv för jag tyckte att jag stundtals red himla bra! Vi fick för det mesta rätt antal galoppsprång mellan hindrena även fast storleken på galoppsprången blev mindre och mindre fram till hindret ibland - tro det eller ej men idag red jag för fort...ja ni läste rätt!! Jag hade ju i baktanken idag att inte lägga in extra galoppsprång och istället lyckades jag ta bort ett ibland! Blev ju kanske inte helt rätt heller, men jag är stolt över att jag släppte bromsen och blev lite "wild and crazy", hehe..
Blev inga höjder idag eftersom han tävlade i helgen och så blir det lagträning på Lovisedal på söndag.
Känner mig väldigt nöjd med träningen och så känner jag mig så himla stolt och nöjd med Nennes utveckling. Den senaste tiden har vi bara gått från klarhet till klarhet!! Det är absolut inge tendenser till sken eller stå på bakbenen längre utan jag kan faktiskt reglera honom nästan precis som jag vill mellan hindrena (när jag rider ordentligt förstås). Synd bara att han är 16 år gammal nu..men bättre sent än aldrig =)



Kram =)

Kommentarer:

1 Christin:

skriven

Härligt att det går framåt för er! Kram!

Kommentera här: