En andra åsikt

Min lilla planering som jag gjorde i början av veckan har snällt fått ändra lite på sig eftersom vi ska ha lagträning imorgon (inte för att planeringen var så exakt men ändå...)! =) 

Så idag bestämde jag mig för att trimma lite på banan. Ringde till bästa Ina också så att hon fick ta med sig kameran och komma och rida lite hon med.
Jag började passet och Nenne kändes väldigt pigg och fräsch efter de lite lugnare dagarna. Han var dock lite pigg och la sig lite för mycket i handen emellanåt och hade lite egna åsikter om hur saker skulle göras. Inte så konstigt kanske när det enda seriösa passet denna vecka var på hoppningen i Onsdags. Iallafall så försökte jag bara få honom att vänta lite på mig och som vanligt nu för tiden så använde jag mig av lite galoppslutor för att komma åt honom. Kan inte påstå att dem blev särskilt bra - men dom gjorde nytta! Lagom till att jag tyckte att han var "representabel" (heter det så?) så fick Ina ta över!
Hon jobbade på mycket med att renodla hjälperna på honom eftersom han gärna är lite seg i reaktionerna och tar hjälpen en stund efter man gett den och "smyger" in i övergångarna. Efter ett tag såg han riktigt fin ut, dressyrhästen Nenne! 
Ina tyckte att det var jättestor skillnad på honom sen sist och att han var riktigt trevlig, kul!!

Det är riktigt kul och nyttigt att se andra rida sin häst ibland, från marken får man en helt annan syn än vad känslan från ryggen kan vara... Och sen är det kul att kunna disskutera vad som är bra och mindre bra med någon annan. Överlag så tyckte vi båda att han behöver förbättra reaktionsförmågan och ta både gasen och bromsen kvickare och sen bär han gör det så är så många av de andra "problemen" lösta. När det rätta drivet finns så blir allt annat så mycket lättare!  
Tack Ina säger jag!!

Bilder kommer så fort Ina har laddat upp dem hos sig =)

Nu ska jag gå ut och tvätta trailern!!

Kram

  

Kommentera här: