Efter regn kommer solsken

Eller kanske efter snöstorm kommer solsken..!

Vädret har ju varit alldeles underbart idag, nu känns inte våren så långt bort längre..!! 
Kom till stallet och började med att ta av min häst halstäcket så att han fick sola halsen lite, skönt tyckte han nog!
Efter att alla hästar var lunchade och allt fix var klart så tog vi en solskens (sk)ritt i ca 40 minuter. Nenneman var ganska pigg och tittig men skötte sig fint utan större protester. Skönt att komma ut och rida lite tyckte vi båda!
Fick även byta bandaget idag igen eftersom det var väldigt blött och hade åkt upp lite, och jag blir lika glad varje gång när jag ser att det läkt liite till =D

Sen åkte jag ner och tittade när Sara och Colle tränade för Svalling. Tanken var att även Jill skulle träna, men stackarn kände sig dålig och fick åka hem till sängen..
Colle såg väldigt fin ut och jag måste säga att de andra hästarna (som också såg fina ut måste tilläggas..) såg lite grå ut i jämförelse med honom.. =p

Måste förresten bättra på mig med att ta lite fler bilder igen..men kamera sladden ligger på okänt ställe och jag har inte orkat leta upp den, ska bättra på mig så det kommer lite nya bilder här på bloggen (som inte kommer från mobilen då..)!

Nu är det godisdax för hela slanten! 

Blå himmel o sol!!

Kram


 

Kommentera här: