Livstecken

Hej hopp!

Nu är jag hemma från latande på diverse landställen!
Det har varit himla skönt att komma bort ett tag även fast jag blir väääldigt rastlös och stressad av att bara ta det lungt. Låter kanske inte helt vettigt, men sån är jag.. Det gäller att hitta på saker hela tiden!

Om jag ska ta det från början så var vi först till min mormors landställe utanför Enköping i några dagar. Vi hjälpte henne att klippa gräset och trimma litegrann och hon serverade massa mat!! Vi hann även med lite loppisar och gårdscafén.
Proppmätta åkte vi hem igen i några dagar och jag började sätta igång Nenneman. Han var lika fin som vanligt!
Igångsättningen lämnades sedan över till Åsa som har tagit har tagit hand om Nenne den senste veckan när jag och Johan begav oss till Norrland och Ö-vik skogarna. Mer om Nenneman kan ni alltså läsa på Åsas blogg, hihi!

Väl i Norrland har jag och Johan gjort det jag är som sämst på, att lata oss!
Jag tvingade ut Johan på lite raggarrundor med bilen för att kolla på omgivningen och en sväng in till Örnsköldsvik för att kolla i butiker. Sen har vi roat oss med minigolf, övat svingen i vanlig golf, skjutit med luftgevär (jag börjar bli bra!), fiska och åka fyrhjuling. Har man ett hus till förfogande mitt i djupaste norrlandsskogarna så måste man ju leva lite frilufsliv!


Mormors hus

Liten del av Johans föräldrars hus

Dax för fyrhjulingstur

Fiske i tjärn, vi fick dock ingen på kroken..

Det enda djuret vi stötte på var denhär extremt fula älgen..!

Hos mormor fanns det lite gulligare djur att titta på =)

Ha de det bra!

Kram


Kommentera här: