Så kan det gå när det skiter sig i det blå skåpet..

Jaa idag var det ingen bra dag för min del, det började med att jag motvilligt fick ta våran fina nya bil när jag skulle åka till ridhuset..Ett raseriutbrott senare hade jag fått min vilja igenom och åkte snabbt som satan till stallet för att jag var lite sen (som vanligt), när jag fixat klart allt som skulle fixas så skulle jag då sätta på dragkroken på bilen eftersom det är en avtagbar. Alla gånger jag använt den innan har det gått jättelätt att både sätta på och ta av men såklart inte denna gång..! Försökte säkert i en kvart först, läste instruktionsboken ifall jag missat något och försökte på alla sätt och vis, men icke.
Jag som var arg redan innan blev ju inte direkt gladare av att krokjäveln inte ville fungera!!
Till slut gav jag upp och Nenne fick en vilodag. Lika bra var väl det, det brukar ju inte direkt gå sådär lysande att rida när man är arg ändå...
Så jag åkte med Jill och Sara till ridhuset istället och agerade filmassistent. Det var ganska trevligt det med. Filmade lilla Boris som är till salu. Boris är faktiskt inte så liten, inte på höjden iallafall men ynka 3,5 år och en jättefin och trevlig häst! Trots att han inte är så gammal ser han himla stadig ut och går fint på tygeln så gott som hela tiden. Dessutom sägs det att han hoppar bra också, och det är inte fy skam! På söndag kommer det en spekulant, hoppas hon gillar honom =)  

Imorgon blir det nya tag igen. Då ska vi ha Åsas bil så då vet vi att vi kommer iväg iallafall! Målet är att vi ska skutta över lite hinder också, men vi får se hur många det är i ridhuset...

Tack och hej för idag. Hoppas jag vaknar på lite bättre humör imorgon =D

Kram

Kommentera här: