Skorna på plats igen!

Ja jäklar i min lilla låda vilket pissigt väder det är ute nu, ska det aldrig sluta regna i detta land?

Imorse kom iaf hovslagaren och slog på nya skor på min tappskokung, det var inte helt lätt då det nästan inte fanns någon hov att fästa i på bakhoven men efter lite svärande av hovslagaren så sitter nu skon på igen!
Nenne är inte helt lätt att sko för han ska alltid testa om han kan slippa och särskilt jobbigt är det att sko bak då han står och rycker hela tiden, inte helt lätt för hovlagaren att veta om han rycker för att sömmen hamnade för tajt eller om han bara var jävlig..
Nu får det inte bli mer lera i hagarna för då blir det bannemig rumsarrest för Nenne, det går inte att han tappar samma skor igen, då kommer vi aldrig få på dem.. Tänkte prova att köpa lite biotin för att kolla om det fungerar. Hovlagaren tyckte att det var värt ett försök.

Efter att Nenne var klar, alla hästar kommit ut och när jag mockat och fixat så blev det en tur ut runt lilla rundan. Idag fick vi sällskap av Sara och Florie, alltid lika trevligt att slippa rida själv! Hästarna var pigga och glada men snälla =)

Efter stallet så har jag och Johan varit duktiga och åkt till Norrtälje och handlat tråkiga saker som mat och andra nödvändiga saker till hemmet. Passade på att äta middag där också, finns en pizzeria där som gör jättegoda sallader och olika sorters pasta, mums!
Nu sitter vi hemma i soffan och marinerar oss, jag tittar efter nytt träns till Nenne och efter ett biotin som kanske är lite bättre än alla andra, hihi... en alldeles lagom lördag såhär i vinterrusket!

Ska förresten försöka ta med mig kameran upp till stallet och ta lite nya bilder någon dag när solen vill titta fram!


Tror ni att det blir någon snö till jul??

Kram

Kommentera här: