Nedrans skor...

Eller nedrans Nenne kanske man ska säga... Idag när jag stog och gjorde iordning honom för en uteritt med Åsa och Pelle så hade han ju självklart nästan trampat av sig en 3:e sko (på två veckor, jag blir galen!!). 
Så det var bara att damma av sin gamla tappsko kompetens och börja arbeta.
I vanliga fall gillar jag inte att rikta skon eftersom jag är helt kass på det, utan ringer helst ut hovslagaren om skon är skev eller hoven ser dålig ut, men denna gång hade han ju redan precis varit här och jag vägrade att ringa ut honom igen!
Jag måste säga att jag faktiskt är ganska nöjd och stolt över resultatet och det tog faktiskt inte så lång tid heller.. Helt klart bättre än att släppa ut honom utan sko i den hårda hagen imorgon!
 Så jag och Åsa kunde nöjt bege oss ut på våran mörkertur! Nenne skötte sig kanon för att vara första mörkerturen för denna säsong, inte ens en enda host klämde han fram. Lyckad dag trots allt.


Tur att det var den andra bakhoven som skon var lös denna gång.. =/

Igår vart det inte en fullt lyckad dag eftersom stackars Ina åkt på något slags magvirus och inte kunde ta hand om Nenneman. Så jag fick snällt åka upp till stallet och skritta lite på ridbanan.
Typiskt att inga julklappar blev inhandlade för min del (Ina skulla ha åkt med på det också) men jag får ta det en annan dag istället! =)

Nu ska jag trycka i mig några lussebullar och lite te innan läggdags. Precis så som min "magläkare" har sagt att jag inte ska göra - men vad gör man inte, jag är ju hungrig! Lite ont i magen har väl ingen dött av...eller..?

Sleep tight!

 

Kommentera här: