Mycke nu

Nu jäklar går det fort framåt in i framtiden!
Man hinner ju inte med mer än att sova, jobba, äta och vara i stallet känns det som... Fast jag har ju både hunnit med Julklapps shopping och Filmpremiär så lite har jag gjort trots allt =)

De senaste dagarna har det blivit lite ohälsosam varannandagsridning pga dåligt väder och diverse andra dåliga ursäkter som stockholmsresa och uppsalaresa.

Dock har vi hunnit med att skutta några hinder i söndags, kul tyckte både Nenne och jag!!
Nenne känns fortfarande sjukt fin och det "enda" vi måste slipa på är kontrollen. Han rinner gärna iväg lite och när jag försöker samla ihop honom blir jag lite stum i armarna och han blir sur... Igår var jag ner till ridhuset och trimmade lite, tänkte att jag skulle ta tag i saken... Blev mycket tempoväxlingar och avsaktningar och tillslut så blev han super fin och det gick både att rida på framåt och ta tillbaka i båda varven utan sura miner!
Bara matte kämpar som en tok så ställer Nenne också upp, man ska inte få glida på räkmacka här inte.. Det är ganska kul när man tänker på att jag snart ridit honom i 7 år (!!!) och att jag fortfarande har så mycket att lära mig på honom! Han är verkligen en perfekt häst att ha om man bara har en, man kan inte tro att det går att lägga ridningen på latsidan utan man får kämpa för varenda steg. Kan nog räkna på mina 10 fingrar de gångerna han gjort jobbet själv och jag bara åkt med, och det är den känslan man letar efter hela tiden.. Vi ryttare är nog lite knasiga ibland! =)



Nu ska jag sätta fart på prinskorvarna (fingrarna alltså..) och börja arbeta. På lunchen blir det äntligen Naprapatbesök =)

Ha en fin dag!!

Kommentera här: