Lera och Tappskokung

Halloj!

I Onsdags när jag kom till stallet hade min kära kuse tappat en framsko, men som ni vet så red jag ändå eftersom han inte brukar ömma så mycket och underlaget på ridbanan är väldigt mjuk och fint.
Igår var det dags igen, när jag kom till stallet var sko nummer två borta, suck säger jag bara!! Jag hade iofs redan planerat in en vilodag till honom och hovslagaren kommer på lördag förmiddag.
Så vi får se vad som väntar den lilla ponnyn idag, om han får lite mer vila eller kanske lite longering på
ridbanan, eller så har han väl tappat en tredje sko...

Jag tycker att vi har haft ganska tur med leran ändå under vintern, trots att det har varit lerigt så har det ändå inte varit i så stora mängder, men nu börjar det verkligen bli hemskt! Nenne är verkligen kung på att tappa skor i lera och han är ju inte direkt känd av hovslagaren för att det är så lätt att fästa skorna ändå, blir inte bättre med massa tappskor som förstör!!
Tror att det får bli en tur i leriga hagen för mig på lördag, gillar inte tanken på att det ligger massa skor där men det är inte direkt något idé att leta i mörkret på kvällarna..

Känner mig nästan lite skyldig som säger det, men med tanke på all lera så vore det inte dags med lite snö snart? Dock så kommer det inte gå att rida särskilt mycket på ridbanan då...

Have a nice day!
Kram

Kommentera här: