Kyla

Jag hade visst fel angående snön, den ligger fortfarande envist kvar på backen. Tyvärr är det inte tillräckligt mycket för att kunna rida...ridbanan är verkligen stenhård och jag vill inte bege mig ut i mörkret själv bland alla vildsvin och älgar..(vildsvina finns det verkligen mängder av) Så idag fick det bli vilodag för Nenneman.

Egentligen hade jag tänkt att åka ner till ridhuset men efter att ha kollat på ridhusschemat så trodde jag att det skulle vara upptaget med hoppträningar men det visade sig att det inte var så. Då hade jag redan ställt in mig på vila så det fick bli så... Ina räddar mig dessutom och rider ut på honom imorgon så det gör inget att det blir en extra dags vila idag. 
På torsdag hoppas jag att ridhuset är ledigt så att jag kan rida lite mera då!

Jag pratade förresten med veterinären idag och hon tyckte att det lät som att han bättrat på sig ordentligt. Så nu är det som sagt bara att hoppas att han klarar sig utan kortisonet och att gå lite hårdare igen. Det gäller att minimera alla tänkbara saker som han kan vara överkänslig mot, som damm, mögel, dålig luft mm... mycket att tänka på men ändå vanlig sund hästhållning!

Nu ska jag fortsätta att titta på House ,spännande värre!




Kommentera här: