Isgata

Jag bara undrar vart denna dag tog vägen? Även fast jag gick upp tidigt och åkte till stallet så känns det som att hela dagen är borta.. klockan är helt plötsligt 15 och jag har gjort ingen nytta alls!

Idag vart det en skogstur med Åsa och Pelle igen. Det var isgata ute till och från men vi hittade lite små skogsvägar som det både gick att trava och galoppera på, härligt!
Tur att jag tagit på mig termobyxorna för det blev ganska kallt när vi var tvungna att skritta så mycket...Men med trevligt sällskap, varma kläder och gott humör så håller man sig hyffsat varm ändå =) Hästarna skötte sig bra dom också och tyckte nog att det var skönt med en lite längre tur för en gångs skull, hela 1 timme och 40 minuter var vi ute, och om jag inte minns helt fel sa Åsas telefon att vi ridit runt 8 kilometer.

Resterande av dagen har jag bara grisat runt här hemma och myst massa med våra nya husdjur Donut och Brownie, två supersöta Norska skogskatter som anlände här igår kväll. 14 veckor och bedårande!
De enda dom har gjort idag är att sova, jobbigt med en 2,5 timmes bilresa och nytt hem =)



Igår fick Nenne en spontan vilodag och imorgon tror jag bestämt att jag ska åka ner till ridhuset med honom, om ridbanan inte bestämt sig för att tina rejält, men det tror jag väl inte =/

Ha det bra allesammans!
Kram

 

Kommentarer:

1 Veronica:

skriven

Men men dra mig baklänges i tossorna fram och tillbaka!!!!!!! Vilka ljuvliga små tussilussar!!!!!!!!

2 maria fredriksson:

skriven

Blev det båda?! Kattor kan man inte ha för många av...Kanske fyra är för många? Så sött litet pyre, fler bilder Angelica så vi kan frossa!!!

3 Maria Fredriksson:

skriven

Det blev båda?! Kan inte bli förmånga kissekatter i ett hem...kanske fyra är för många. Så sockersöt. Fler bilder Angelica så vi kan få avnjuta de små telingarna ordentligt!

4 maria fredriksson:

skriven

så går det när vi totalt otekniska ska kommentera saker. Det blir i allafall ordentligt gjort.;-)

Kommentera här: