God fortsättning

Hej och God Fortsättning på er alla!

Julen har varit himla mysig måste jag säga, brukar mest tycka att julen känns som ett påtvingat måste men i år var det som sagt himlans trevligt. Världens roligaste tomte besökte oss - det gjorde hela kvällen!

Annars så är det full fart på svarta faran, han verkar vara väldigt glad över tillvaron för tillfället och skuttar omkring som en unghäst. När jag longerade häromdagen försökte han sig tillochmed på lite bockar, jag blir alltid lika rädd eftersom han inte kan bocka och det ser mer ut som Bambi på hal is... Han hade tydligen rymt vid utsläppet häromdan också och busat runt en sväng på ridbanan...knashäst =)

Igår galopperade vi lite bommar, la ut två bommar innanför spåret på ena långsidan med okänt antal meter. Det enda jag fokuserade på var att han skulle "bara galoppera", inge "sken" och bråk före, mellan eller efter bommarna. Han skötte sig himla fint och vi fick sju ganska fina och jämna galoppsprång mellan bommarna. Han tog förhållningarna och lyssnade!
De senaste gångerna har jag ridit med graman när vi arbetat med bommar och små hinder, mest för min egen skull för att låta gramanen "bråka" med honom och göra det värsta jobbet när han kör upp huvudet och galopperar iväg, och jag bara kan koncentrera mig på att rida ur problemet. Taktiken har fungerat fint och jag hoppas att det kommer att fungera lika bra när jag tar bort den igen... =)

I veckan ser planen ut som följer;
Idag - Longering
Onsdag - Trimma på banan
Torsdag - Träning
Fredag - lättare arbete, skogen kanske..
Lördag o Söndag beror lite på, men ena dagen ut i skogen o vila den andra.



Som vanligt blir det säkert lite ändringar men en grundplan är alltid bra att ha! =)

Kram

Kommentera här: