Förkylt värre

Idag har jag fortsatt i samma tema som gårdagen - gör så lite som möjligt..!
Har varit lite småförkyld i några dagar med ont i halsen men igår bröt det verkligen ut ordentligt och framåt kvällen var jag totaldäckad.. Imorse kändes det dock lite bättre igen, skönt!

Började dagen med att gå upp och släppa ut hästarna, det var svårt att kravla sig upp ur sängen kan jag säga...
Tanken var ju sen att åka och rida i ridhuset, men efter en liten miss så var det tydligen körning där på fm (tur att Jill hade koll) och sen skulle det vara någon oannonserad träning där nere och efter det luciashow.
Suck säger jag bara, det är inte lätt att hitta en ledig tid i detdär ridhuset. Kul för klubben att det händer massa men lite tråkig för oss privatryttare som vill hitta en tid att rida på. På vardagskvällarna är ju halva ridhuset ledigt några kvällar i veckan men efter förra årets erfarenheter kan det vara lite lätt småfullt då. Blir mest till att rida så gott det går bland de andra, trava bommar eller hoppa är det inte tal om ifall man nu hade kännt för det.
 Man kan ju åka till något annat ridhus men det blir lite skillnad på totalt 5-10 minuters körväg mot 30-40  minuter - man blir lätt lite bekväm! =)
Det blev iaf en lugn tur ut i halkan med Jill o Pelle. Jag får försöka planera in ridhuset i veckan istället, jag vill ju så gärna ha igång honom nu!!

Nu tror jag bestämt att jag ska återgå till slappandet, kanske leta fram en bra film att titta på och äta lussebullar - mums!!



Kram

Kommentera här: