Finaste NeeNee

Jahapp då har den första (eller kanske andra...) snön landat i Rimbo, ett minilitet snötäcke som förmodligen kommer smälta bort under dagen. Jag känner mig lite splittrad angående snön, dels så vill jag ha och dels kan den hålla sig borta... Skönt iaf att hagarna inte är leriga och att det blir lite ljusare.

Måste börja med att säga att jag har en så sjukt fin häst - snart 17 år och han känns bara finare och finare att rida för varje dag! Synd bara att att det inte kom fram för 7 år sen... =)

6 år yngre men även 6 ggr knäppare än nu, dock fortfarande lika snäll och gullig!

I Söndags red jag och Nenne ut en sväng, som ni såg på bilden nedan. Jag utrustade honom med mössa och mig med tålamod och så begav vi oss ut i blåsten. Han skötte sig faktiskt utmärkt, lite hälsosamt tittig till en början men sen var han bara så fin att rida! Han fick tillochmed galoppera en lite längre sträcka än vi gjort den senaste tiden och det var väldigt uppskattat!

Igår var ridbanan stenhård så det blev en drygt 20 minuters skritt innan både han och jag höll på att dö av både tristess och kyla... Det vi roade oss med var att skritta på kvartslinjen och ha en rak häst med bra framåtbjudning. Den fina känslan hängde kvar även igår!

Nu är det bara två dagar kvar med medicin och jag börjar lite smått känna mig säkrare och säkrare på att det kommer gå vägen. Nu hostar han endast till någon gång när vi ska börja trava, vissa dagar hostar han inte till alls. Så nu är bara frågan hur han kommer att reagera när jag sätter igång och rider lite hårdare. Vi får hålla alla tummar och tår vi har att han klarar det! Tänkte att jag skulle ringa till veterinären i dagarna och bara checka av läget att det är okej att rida på mera.

Ha en bra dag allesammans!

Kommentera här: