Dan före dan

Ja idag var det då dan före dan....hoppas att man har varit snäll så att man får lite klappar!!
Idag tänkte jag hänga lite glitter på Nennes box (bättre sent än aldrig..) och sen har jag ju tagit på mig att klä granen hemma hos min bror med lilla Thea.
Men innan det roliga kan börja så ska jag jobba några timmar!

För att återgå till det bloggen är ämnad för..
I Onsdags skrittade jag och Åsa ut i mörkret, blev just mest skritt eftersom det var ganska halt, och så var det iskallt ute!!
Igår hade jag tänkt att åka till ridhuset men ångrade mig när jag insåg att backen upp till stallet faktiskt var lite halare än jag trodde... Ni som inte vet hur det ser ut uppe hos oss så är stallet precis intill stora vägen och tillråga på det så ligger det mitt i en kurva. Så kommer man inte upp på första försöket så måste man glida ner på vägen baklänges i en skymd kurva. Något som är lite av en skräck i min hjärna och helst inte provar på... Istället på var banan faktiskt ganska ok att rida på, om Nenne bara hade haft snösulor så hade det inte varit några problem alls. Vi kämpade dock tappert på med tusentals övergångar, mycket nyttigt!

Idag är istället planen att åka ner till ridhuset och hoppas på att alla är hemma och julstökar så att jag kan plocka fram några små hinder att skutta över. Den 29:e är det meningen att Nenne ska få åka på sin första träning sen i augusti måste det ha varit... Måste ta fram klippmaskinen ock trimma till honom lite tills dess tror jag. Det enda bra med denna milda vinter är att pälsen inte växer så mycket på honom, men han har fått lite långa "fjun" runtom där täcket inte riktigt täpper till, hihi =)

Ojoj det som skulle ha blivit en kort liten uppdatering blev lite längre!

Om jag inte hinner skriva imorgon så passar jag på att säga GOD JUL!!!


Förra året vid den här tiden...

Kram

Kommentera här: