Sadelpassning

Hej hopp!

Upp med tuppen idag igen (eller ja nästan iaf, beror på om man jämför med semester eller arbetartider..) och var i stallet vid halv 9.
Jag o Sara red ut en alldeles lagom ansträngande tur på grabbarna grus, båda skötte sig utmärkt! Sen blev det mockning, kaffestund och lunchfodring av hästarna. Precis som en förmiddag ska vara med andra ord =D

Snart blir det tillbaka till stallet. Vi ska nämligen åka in till Sadelmagasinet för att kolla på lite sadlar.
Ska ta med min sadel för att se om dem kan göra något åt den eller om jag måste lämna in den och försöka hitta en ny. Det bra med sadelmagasinet är ju iaf att man får låna hem sadlar och prova hemma i några dagar.
Tänkte ta med den sadeln jag får låna av Angelica Hessler (tusen tack för det!) och säga att den passar o så får dem bedöma om det går att fixa min fina Prestige eller om dom kan plocka fram ngn annan som dom tror passar. Tyvärr så lutar det nog åt att jag måste hitta en ny, jag har ju en förhoppning om att det kanske bara är att göra den lite vidare i bommen men om jag har otur så kommer den att lägga sig för nära manken på honom då, vilket jag tror.. =/ Men vi får se, tror det blir bra i vilket fall som helst!

Återkommer med rapport om det blir en ny sadel eller inte!!

Kram

Kommentera här: