Onsdag

Motivationen är inte direkt på topp varken på ridfronten eller bloggfronten för tillfället. Allt känns väldigt mycket vardag! Skönt ibland och långtråkigt ibland..just nu hör det till kategorin långtråkigt =)

På Ridfronten har det inte hänt så mycket. Han hostar fortfarande litegrann och jag rider kortare och inte fullt så ansträngande pass. Han känns dock väldigt fin och igår hostade han ingenting vid ridning!

Jag har dock kommit på vad hostan förmodligen kommer ifrån...Jag haft oturen (för första gången!!) att få in ett parti dåligt hö. Jag har ett tag tyckt att vissa balar luktar lite "misstänkt" , men det är ju årets skörd så jag har tyckt att jag är lite fjantig..Men med den höga luftfuktigheten som har varit så är det kanske inte så konstigt? Jag tvingade även Sara att lukta och även hon tyckte att vissa balar inte luktade okej. 
Så nu får jag vara extra noga med att ta bort dem balar som luktar minsta lilla konstigt och vattna resten innan jag ger så länge innan jag får in nytt hö.
Himla tråkigt och man känner sig lite taskig mot sin stackars pålle.. Men det upptäcktes ju ändå ganska fort så det ska förhoppnigsvis inte vara någon fara. Eftersom jag aldrig haft oturen att få dåligt hö förut (tack för det!) så vet jag ju heller inte hur pass känslig han är mot det..Vi har ju en häst till i stallet som äter samma hö som inte har hostat, men det är kanske inte jämförbart för han får även av ett annat hö hälften av givan..
Jaja huvudsaken är att han blir bra!

Sist men inte minst så vill jag bara säga R I P lilla fina Russinfia som tyvärr inte vart någe bättre..Nu galopperar hon på de evigt gröna ängarna!! Så himla tråkigt.. =(



Kram

Kommentera här: