Västerås + sovmorgon

Goder förmiddag på er!

Det blev en sen kväll igår efter västerås vistelsen så idag har jag sovit ut ordentligt! Kom precis hem efter att ha ätit frukost hos svärföräldrarna, ibland är det smidigt att dem tvärs över gatan.. =)

Igår var som sagt jag och Nenne en sväng till Västerås och Rocklundas stora utebana. Tyvärr hade vi inte något sällskap med oss så själva bilresan vart väldigt tråkig...jag underhöll dock mig själv med att sjunga för full hals...så det var kanske tur att ingen annan satt i bilen. De som känner mig vet ju att min sångröst är = noll...=D
Själva ridningen i sig blev inte så avancerad, målet var ju mest att Nenne skulle få se hela stora utebanan + att han skulle få kolla på vattnet och pulvermangraven.
Till en början var han väldigt spänd eftersom ridanläggningen ligger mitt i en idrottsanläggning och det är fotbollsplaner runt omkring och diverse fotbollslag som joggar i stora klungor runt ridbanan, mycket att titta på med andra ord. Men han kändes ändå fin och lyssnade bra. Efter ett tag blev han riktigt fin och hoppningen gick hur bra som helst. Han tittade litegrann på graven men hoppade den snällt ändå och vattnet var inga problem alls..!! Banken var full med hinder så den hoppade vi aldrig, men den skulle tydligen ändå inte vara med så vi får hoppa bank en annan gång =)

Nu har jag tydligen lite brådis, ska åka iväg o hämta ut mina nya ridskor som kommit till hästshopen nu...och tåget går tydligen snart!

Vi hörs sen!

Kram

Kommentera här: