Vart kommer all energi ifrån?!?

Nog för att min lilla häst alltid har varit en pigg herre. men nu så undrar jag vad som hänt med honom den senaste tiden, han verkar totalt outtröttlig...Dock har det oftast varit "bra" och kontrollerbar energi men idag var han en riktig vilde!

Tanken idag var att rida ut eftersom han inte fått gå ut så mycket i veckan. Jag hade inte jättestora förhoppningar på att underlaget ute skulle vara så bra, men jag trodde inte heller att det skulle vara så dåligt som det var...så tyvärr blev det en ganska lugn tur med en och annan trav och galopp mellan isfläckarna. Nenne var skvatt galen och det var nog en bra idé att jag hade tagit gramanen "ifall att" så att jag kunde bromsa och invänta Cornelia och Hallon emellanåt.
När vi kom hem ca 1 timme senare så tänkte jag att det var lika bra att galoppera av lite energi på ridbanan. Vi fick bråka lite till en början men sen vart han kanonfin! Det var nog en välbehövlig liten strid vi tog... =)

Imorgon blir det vila för galenpannan. Då är det mentalträning som klubben bjuder på till alla ryttare som löst licens för i år - det ska bli väldigt spännande och roligt! Jag har aldrig varit på något sådant förut men har tänkt ganska länge att det skulle vara bra att gå på, så det är väldigt kul att klubben tagit initiativet att ha några tillfällen med lite mentalträning!

Sen blir det hårdträning inför tävlingen på Söndag. Någon som vill hänga med som hästskötare förresten? Vi lär åka ganska tidigt, men det är bara en klass så vi kommer nog hem ganska tidigt också =)

Veckan kommer se ut som följande (ungefär iallafall..)
Måndag - Vila
Tisdag - Hoppning med Åsa
Onsdag - Ut en sväng
Torsdag - Trimma på banan
Fredag - Lättare pass på banan eller ut beroende på underlag
Lördag - Trimma lite på banan, kanske lite bomarbete inför söndag
Söndag - Tävling på Jälla

Får se hur jag kan hålla den planen, men nu har jag iaf en plan.. =)

Kram

Kommentera här: