Storm och strömavbrott

Herregud i min lilla låda vad det stormar ute, jag har aldrig varit med om maken!! Jag skojar inte när jag säger att jag höll på att blåsa av Nenne... Till råga på det blev det såklart strömavbrott precis efter jag skulle börja mocka, så hela stallvistelsen blev i mörker.

Jag fick ganska fort slopa min plan om att hoppa idag då jag inte tror att ett endaste hinder skulle stå kvar i denna blåst. Därimot plocka jag tappert fram två bommar som jag tänkte att vi kunde galoppera över...
Efter att jag mockat och fixat i mörker (i hopp om att det skulle mojna lite ute) så begav vi oss ut på banan. Jag trodde att Nenne skulle vara lite spänd och tittig av blåsten men han var lugnet själv, jag var nog mer hispig än honom - det blir lixom ganska svårt att andas när det blåser motvind i 180 knyck!
Det blev som ni kanske förstår ett ganska lugn pass med både 1 och 10 halter för att invänta att de värsta stormvindarna skulle passera så man kom framåt igen och mellan dem så kunde vi tom galoppera några ggr över bommarna! Han kändes riktigt fin idag och förhoppningsvis är stelheten över för denna gång! Efter 40 minuter gav jag upp och gick in igen...men jag tycker att vi var ganska tappra ändå som gav oss ut i stormen... Dagens guldstjärna går såklart till världens finaste Nenne som nästan alltid ställer upp trots väder och vind!



Kram

Kommentera här: