Stelt

Planen som jag gjorde upp häromdagen har redan spruckit eftersom Åsa bestämt sig för att vara dressyrig och anmält sig till massa dressyrtävlingar så måste hon ju också träna dressyr.. Så idag red hon lektion för Sara, så jag passade också på att trimma lite. Det verkar ju inte direkt snällt att börja ställa upp massa hinder och hoppa, tror inte det skulle vara så uppskattat.. =p

Jag kände redan när jag satt upp att han var ganska stel och ovillig...inte så konstigt kanske när jag red ganska hårt i söndags och sen fick han vila igår. Så jag fokuserade mycket på att få honom sådär lösgjord och fin han har varit den senaste tiden! Det blev mycket skrittarbete och försöka få bogarna på plats och få honom ta ett jämnt stöd i båda tyglarna. Efter ca 45 minuter började han kännas finare, viljan fanns att arbeta men musklerna stramde säkert lite på stackarn så vi tappade det fina och lösgjorda ganska fort igen. Efter 1 timme nöjde vi oss och gick in och strechade istället =)
Det får bli hoppning imorgon eller på torsdag istället!

Charlotte har skickat massa fina bilder på mig och Joelle idag (tusen tack!!) Så om jag får tillåtelse kan jag visa några, så blir det iaf några bilder här på bloggen igen. Tänker varje dag att jag ska ta med kameran men glömmer det lika fort som jag kommer på det =/

Nu ska jag duscha och äta en second dinner!

Kram


Kommentera här: