Slappa dagar!

Hej allesammans! Nu börjar det bli lite ordning på dagarna igen och kanske även bloggandet om vi har tur. Man blir ju alldeles vilse in pannkakan när det är röda dagar hit och röda dagar dit...Men skönt har det varit med lite ledighet!

Söndag och Måndag tillbringade jag som sagt ute på vårat landställe i Enköpings skogarna. Måste säga att det var himla skönt att komma bort från Rimbo ett tag. Även fast man är ledig när man är hemma så blir det inte på samma sätt som när man kommer bort, då kan man verkligen koppla av utan att det finns några "måsten". Jag har dock inte bara legat och latat mig i solen utan det blev även några timmars krattande och lövsamlande. Det blir ju som lite löv på tomten med 3-4 stora ekträd och en jättebjörk...så nu har jag träningsvärk igen!


Mamma & Johan krattar för fullt!

Utsikten från våran altan

Och sist men inte minst en liten kopparödla som levde rövare i våran buske precis nedanför altanen..

Om vi ska återgå till vad bloggen är till för - träningsdagbok, så red jag ut ca 50 minuter igår när vi kommit hem. Nenne var pigg och glad och verkade tycka det var skönt att komma ut i skogen!

Idag trimmade vi lite på banan. Till en början kändes han väldigt "tråkig", han gjorde det han skulle men hängde lite i bettet och hade lite dåligt driv i bak kärran. Efter många övergångar och lösgörande arbete började han kännas riktigt fin! Ett riktigt vinnande koncept idag var slutor på diagonalen i galopp, dem kanske inte var så fina "dressyrmässigt" men han blev riktigt loss och fin efter att vi nött några ggr på diagonalen =)

Imorgon är det hoppträning igen, kul!!!

Kram

Kommentera här: