Lyser med min frånvaro...

Ja det är verkligen vad jag har gjort den senaste veckan, men har som sagt haft fullt upp..!

Så det får bli en lite update dag för dag;

Tisdag var det som sagt skoning för Nenneman och så red jag ut en lite sväng i skogen med Åsa och Cornelia.
Sen bar det av till Rådmansö för att hoppträna Joelle. Vi fick träna på att hoppa bana (och det var dessutom första träningen utomhus för Joelle) och jäklar i min lilla låda vad det gick fort! Alla andra fick rida på framåt för att nå fram på alla distaner förutom jag och Joelle som fick bromsa oss igenom banan och ändå fick kort överallt... =p

Onsdag red jag ut en liten sväng på Nenne och sen trimma jag lite på banan. Planen var att rida till en äng som vi får rida på och trimma lite, men den var fortfarande lite sumpig så det fick bli banan istället. Nenne var fin men lite stel från helgens bravader tror jag =)

På Torsdagen blev det trim på både Nenne och Joelle. Eftersom jag bara jobbade halvdag åkte jag först upp till Nenne och hoppa honom litegrann. Först en studs med 3 hinder och sen fyra galoppsprång fram till ett räcke för att gymnastisera gamlingens kropp litegrann. Han kändes fin!
Sen blev det en tur till Joelle. Hon fick också hoppa litegrann, hennes övning blev ett kryss på medellinjen och sen ställde vi upp tre hinder brevid varandra så man kunde välja att rida rakt fram, höger eller vänster. Hon kändes superfin och hoppa några riktigt fina språng på 1,20 =)

Och sen hade vi då dagen D, fredagen alltså! Joelle var jättefin i 1,10, tyvärr fick vi ett nedslag på ett räcke när hon kom lite i korsgalopp och obalans genom en sväng.
Nenne kändes också väldigt fin, men "ridkänslan" var inte 100% som den var på Djursholm. Jag tyckte att han låg på lite för mycket i handen och och inte tog förhållningarna ordentligt, har säkert med att göra att det var första tävlingen ute och att han blev lite spänd, jag fick gå på honom ordentligt på hinder nummer ett för att han blev tittig (?!?). Dock så såg han mycket finare ut när man tittar på filmen för att han är inte lika ostadig och slår mot handen varje gång jag gör en förhållning... Ett skitnedslag på samma hinder och samma sväng som med Joelle. Piloten kanske får öva på att svänga ordentligt...!

Idag har jag varit funktionär på ridskolan så gott som hela dagen och kommer precis från påskmiddag hemma hos Johans föräldrar. Nu ska jag åka till Nenne och gå en sväng med honom.
Imorgon bär det av till landet så ni lär inte höra av mej förrän på måndag eller tisdag igen.

Ha det bra så länge!!

Kram

Kommentera här: