Hoppträning

Är på jobbet, så det får bli ett kort inlägg... =)

Var som sagt på hoppträning igår, vi var väldigt många så det blev väldigt segdraget till en början - blir så lätt att tappa fokus då.. Men Nenne var på topp och skötte sig exemplariskt så det var bara att hänga med!
Övningen var en bana med bara relaterade linjer och några lite snävare svängar som man fick hoppa om och om igen till chefen nöjde sig. Det blev ganska många varv innan han blev nöjd, det var petigt igår =)
Till slut fick vi hoppa banan på ca 1,20 - dock kändes det faktiskt mycket högre än det var - berodde nog på att det var ganska tätt mellan hinderna och att det var snabba svängar.. Nenne var iaf superduktig och även fast det blev lite korsgalopp och att jag inte red helt hundra emellanåt så löste han allt jättebra. Fin häst!!

Eventuellt blir det en liten tripp till Västerås på fredag (om jag kan ta bilen, den är tydligen dubbelbokad..) för att träna på deras pulvermangrav, bank och vatten. Vi ska ju tävla där den 7:e Maj och Arnold tyckte att det kanske var en bra idé att träna lite på de hindrena först. Tydligen blir de flesta hästarna ganska spända på den banan..vad vet jag?!? Jag tycker dock att det skulle vara väldigt skönt att få ha ridit där för det är ju våran första nationella start vi ska göra (!!!), det är ju bara en 1,20 som jag brukar rida men jag är ändå redan lite nervös.. =p

Nu måste jag arbeta!

So long =)

Kommentera här: