Blogg motivation?

Bloggmotivationen är inte på topp just nu, tror att jag har någon förkylning i kroppen som jag försöker hålla tillbaka så gått det går. Här hinns det inte med att vara sjuk..! Dock så är jag ganska trött på kvällarna när jag kommit hem och har helt enkelt inte haft lust att sätta mig o skriva.. Men ska försöka mig på en liten uppdatering nu!

Igår skrittade jag ut en sväng i skogen med Nenneman. Kom på den briljanta idén att jag skulle skritta barbacka i det fina vädret... Det är lustigt hur man alltid glömmer hur benig min häst är från gång till gång - nu sitter man här med skavsår i arslet igen trots att vi inte var ute i mer än 30 minuter, mindre kul, hehe.. =/ Nästa gång måste jag försöka komma ihåg att ta en pad att sitta på!

Idag red jag ett lättare pass på ridbanan. Fokus var att få honom gå fram för skänkeln och ta förhållningar ordentligt med tanke på att den enkla basicövningen inte gick jättebra i söndags. Jag red tillochmed på hacket för att jag själv inte skulle hamna i det läget att jag sitter och mecklar med hans mun istället för att fokusera på takt och tempo... Idag kändes han betydligt piggare och fräschare och lyssnade riktigt bra. Efter ca 45 minuter var vi nöjda! Hoppas att han känns lika fin imorgon på hoppträningen =)


Måste lägga in en vårbild på gården, ingen snö så lång ögat når längre som ni kan se. Det tar sig sa mordbrännaren!!

Nu är jag hur hungrig som helst, så nu ska jag ta och göra mig några kvällsmackor, mums!!

Kram

Kommentera här: