Bästa hoppträningen ever?

Idag var det då dax för hoppträning igen! Tyvärr kunde inte Åsa hänga med denna gång så jag och Nenne fick styra Saaben mot träningen själva.

Jag måste erkänna att jag kände mig lite trött och hur jag än försökte pigga på mig så gick det inte...Nenne kändes dock mycket bättre än i Söndags, även om jag tyckte att han var lite seg till en början. Bra tyckte Arnold - jag får inte lägga mer tryck än vad jag har. Det är faktiskt svårare än man tror eftersom jag är van att Nenne far fram med väldigt mycket tryck i både galoppsprången och själva hoppmomentet...Så det kanske var bra att jag var lite trött så att jag inte orkade tjaffsa emot Nenne utan bara följde med och visa vägen och tempot. Vi hoppade en 1,20 bana lätt som en plätt och gjorde inte direkt några större missar på hela träningen. Skönt att självförtoendet fick sig en lite boost inför tävlingen på Söndag eftersom förra Söndagen inte var den bästa!
Dock har jag fortfarande lite svårt med bromsandet, jag fattar inte hur svårt det ska vara att bromsa utan att driva på med ben eller skänkel?!?! Och det roliga är att på tävling upplever jag inte att jag har lika stort problem med det som på träning.. "Mitt" felaktiga bromsande leder iaf till att han inte kommer upp och fram för skänkeln utan blir lite platt istället vilket leder till att vi kommer lite nära på vissa hinder (särskilt i relaterade avstånd)..
Arnold tyckte dock att Nenne såg finare ut än han någonsin gjort och att han hoppade väldigt fint idag, kul!!! 
Han tyckte även att jag var lite fjantig som trodde att jag satte igång och tävlade honom för hårt...och sa ngt i stil med "världscup hästarna tävlar ju faktiskt i stort sett vare helg under en period och dom håller ju minsann, så Nenne kan nog hoppa några små 1,10-1,20" Hihi så jag antar att han tycker att det bara är att köra på =)

Så nu hoppas jag på att jag kan behålla samma känsla till på Söndag och kick some as igen!

Imorgon blir det vila för min fina springare. Åsa har fått förtroendet att mocka och göra maten. Själv ska jag åka till Norrtälje och kolla på när Miss Li spelar. Skönt att komma bort från stallet och vara som "vanligt" folk för en dag (efter en dag blir det dock långtråkigt och stallabstinensen tar över..) =D

Guldstjärnnan går även idag till finaste NeeNee!


Kram
 

Kommentera här: