Nu drar jag mot kallare breddgrader...

Javisst vi ska bara trycka i oss lite lunch snart och sen ska vi sätta oss och åka de ca 60 milen upp till Skorped. Det ska bli så skönt med lite semester!!! Men det är mindre roligt att sitta i bilen i ca 7 timmar.. =/

NeeNee har fått vila även resten av dagarna och igår kom farbror hovslagare upp och skodde honom. Jag skulle vara lite ambitiös och gå ut och gå lite med Nenne efter skoningen eftersom hästarna kom in lite tidigare även idag. Så jag tänkte att jag kunde slå två flugor i en smäll och motionera mig och hästen samtidigt i djupsnön på ridbanan och djupt var det! Jag tyckte att det var himla kul att hoppa runt i snön medans Nenne inte var lika förtjust i att pulsa runt med en galen matte...han såg mest lidande ut (han är inte ett så stort fan av att bli ledd i vanliga utan stannar var 3:e meter, och snö pulsar han ju i hela dagarna i hagen..). Så jag fick ge upp efter ca 15 min när Nenne i protest gick saktare och saktare tills vi nästan var stillastående på heltid..

Så nu sitter jag och väntar på att Johan ska bli klar med bilen, han skulle fixa ngt med halvljusen och sen blir det som sagt lunch och en 7 timmar lång bilresa till skorped. Det kanske blir lite dåligt med bloggandet under tiden men på lördag är jag back in buisness igen!! Under tiden ska vi ägna oss åt skoteråkning och andra diverse snöaktiviteter, dock inte skidåkning det är inte min grej. Skidor har ngt emot mej..
Jag har faktiskt bokad en tid hos optikern i Ö-vik på måndag också eftersom jag tror att min syn håller på att bli ännu sämre (om den nu kan bli sämre än -6,5 på båda ögonen..), jag har haft ont i huvudet till och från i över en vecka nu och jag ser inte texten på tv:n på bra längre, hehe =p





Några till bilder från Skorped, jag hörde att det var -26 grader där igår så jag har packat mina varmaste kläder!

Tack till Veronica och Jessica som ska ta hand om Nenneman när jag är borta!!! Hoppas han sköter sig..

Kram

Kommentera här: