När det inte blir som planerat..

Nej gårdagens planer gick i stöpet ganska fort...för det första så tog det ca 1 timme att ta in hästarna vilket i vanliga fall tar max 20 min. Men Kryssan hade fått för sig att vägra komma när jag skulle ta in henne (hon måste ha ngt emot mig för hon och teddy kmr aldrig när jag ropar..) och våra hagar är gigantiska, lilla jag är ju så himla mörkrädd så jag blåvägrar att gå in i skogen själv och leta efter henne..Så efter mkt om och men så såg jag henne komma gående i fjärran, hon var väldigt billig då!!!
När alla hästar var inne såg jag att Nenne tappat en framsko, hovslagaran skulle ha kommit i måndags med var tvungen att åka till kiropraktorn då hans rygg krånglade. Så han kommer på fredag istället.
Ingen klippning blev det heller eftersom både Jessica och hennes lilla bebis var sjuk så hon glömde helt bort mig och klippmaskinen.
Så med en rejäl försening och tappsko så struntade jag i att rida, jag passade istället på att myspysa lite med Nenneman och göra lite annat nödvändigt som att smörja grejerna och byta ut allt spån i transporten. Så nu är det rent och fint tills vi ska åka nästa gång! Inget ont som inte har ngt gott med sej.. =p

Idag var det meningen att vi skulle åka och hoppträna, (med elr utan sko tänkte jag det är ju mjukt i ridhuset) men som kanske alla i Rimbo med omnejd märkt så har det varit full snöstorm hela dagen så det blev inställt.

Så nu är planen att Nenne får ta det lite lugnare veckan ut och sen får han vila hela nästa vecka eftersom jag ska åka upp till norrland och bara lata mig, skönt!! Blir dock lite taskigt i planeringen för Nenne då sista hoppträningen är veckan efter jag varit borta. Men jag kanske struntar i den också och tar mig en tripp till Arnold för "koncentrationsläger" istället när han är igånsatt efter vintervila och allt. Men det är ett tag kvar så den som lever får se, jag hinner väl ändra mig tusen ggr..!

Nu ska jag upp till stallet och se om hästen tinat upp och lever, dom fick komma in lite tidigare idag från rusket!


Såhär fint väder vill jag ha när vi kommer upp till Skorped (eller hela vintern förresten..)!!
 

Kommentera här: